שיקום נישואי 'מקח טעות' נישואין שלא באו לעולם מתוך אהבה או רצון חופשי

גזע.png

נישואי 'מקח טעות' בהגדרתם כוללים שני מצבים שונים. הראשון, מצב בו טרום הנישואין אחד מבני הזוג לא היה חפץ להינשא, אלא שהוא נגרר בעל כורחו לנישואין הללו. כשאני אומר 'בעל כורחו' אני לא מתכוון שתפס אותו לוחם דאעש עם סרט שחור על המצח וקלצ'ניקוב ואילץ אותו להינשא, ממש לא. 'בעל כורחו' הכוונה לבן זוג שנמצא בסיטואציה שלפי תחושתו היה והוא יבטל את הנישואין הקרבים זה יהיה 'אסון' או 'פשע' או 'כאב לב' או 'בושה' או 'קפידא' (חשש מהקפדתו של בן הזוג שיפגע מביטול הנישואין, מה שעלול להביא לענישה משמים) כך שלפי חוויית חייו בעת הזו, אין לו ברירה אחרת אלא להינשא. תופעה זו של נישואי 'מקח טעות' קיימת כמעט באופן מוחלט רק בציבור הדתי ובעיקר החרדי. לעומת זאת בציבור שאינו שומר תורה ומצוות, מצב כזה כמעט ולא קיים.

מצב נוסף כלול תחת ההגדרה של נישואי 'מקח טעות'. זהו מצב שבו לאחר הנישואין מגלה אחד מבני הזוג שהיה זה 'מקח טעות' כלומר לא לנער/ה הזה הוא או היא התפללו. סיטואציה כזו מתרחשת באופן שווה גם בציבור שאינו שומר תורה ומצוות. זה יכול להיווצר עקב אינפורמציה חדשה שהתגלתה על בן הזוג, שאילו הייתה נודעת מראש זו הייתה עילה מספקת לביטול הנישואין. כמו מידע על העבר של בן הזוג שהיה בו התמכרויות או שימוש בחומרים שונים, או שטופל בעבר או בהווה בתרופות פסיכיאטריות ועוד אינפורמציות שונות על בן הזוג או לחילופין התנהגות מסוימת של אחד מבני הזוג שגורמת לבן הזוג השני להבין שהוא 'הוטעה' ואילו זה היה נודע לו קודם הוא לא היה ניגש לנישואין הללו.

חשוב לציין שחוויית הנשוי בנישואי 'מקח טעות', היא בדרך כלל כאשר אופציית הגירושין אינה על השולחן, לא משנה למה, אם זה בגלל אותה הסיבה שבגללה הוא או היא נמנעו 'לבטל את השידוך' כמו 'בושה' או 'קפידא' או כל סיבה שתהיה, שהתוצאה היא שאותו בן זוג שחווה אותה מבין שעליו לחיות את חיו לצד בן או בת הזוג, שהוא אינו חפץ בהם.

כאן תשאל השאלה, האם חוויית 'מיקח טעות' היא גזירת שמים שאין לנו יכולת לשנות אותה. או שממש לא. לא רק שיש לנו יכולת לשנות אותה, אלא יש לנו חובה של השתדלות לשנות אותה ככל שנוכל. איך אפשר לשנות חווייה של 'מיקח טעות'? התשובה היא, דרך כך שבן הזוג ילמד את הצרכים הנפשיים והאחרים שהוא מצפה לממש בזוגיות האידיאלית שלו, ובשלב הבא, הוא ילמד דרכי פעולה אפקטיביים למקסם את מה שהזוגיות הנוכחית יכולה לספק לו, וזה לא בהכרח יהיה בדרך שהוא מצפה לממש את החסר לו, ייתכן שזה יקרה בדרכים מגוונות, ובעיקר שהתוצאה תהיה הרבה יותר משביעת רצון מבחינתו.

היתה לי הזכות בס"ד לעבור תהליך כזה עם לא מעט בני זוג, שבאו עם תחושה שהם כלואים בזוגיות של 'מיקח טעות'. ובתהליך קצר מועד, הם דיווחו על חוויה שונה לחלוטין. ככל וגם את/ה חווה חוויית נישואי 'מיקח טעות' תעניקו לעצמכם מתנה הכרחית. בואו לתהליך של יעוץ לשיקום ובניית קשר נישואין מתוך חווייה של 'מיקח טעות'.

מעונינים לקבל יעוץ ועזרה בתחום שיקום נישואי 'מקח טעות' נישואין שלא באו לעולם מתוך אהבה או רצון חופשי

פנו אליי עוד היום ואחזור אליכם בהקדם