יעוץ טרום נישואין שניים ולאחר נישואין שניים

גזע.png

נישואין שניים מעצם הווייתם הם 'נישואין מורכבים', זאת מן הסיבה הפשוטה שהם תמיד יבואו לעולם כאשר כל אחד מבני הזוג כבר מצולק (מי יותר ומי הרבה יותר) מהנישואין הראשונים, הצלקות שהותירה הזוגיות הראשונה אצל בני הזוג הופכות (לרוב בתת מודע) להיות גורם מכריע באיזו דרך תתנהל האינטראקציה הרגשית במערכת הזוגיות הבאה בתור ומה תהיה הציפיה מהקשר החדש שנרקם. וזו כבר התחלה עם סיכויים טובים לקשיים, כי כאשר הגורם שמנהל את המערכת הרגשית אצל כל אחד מבני הזוג זו מערכת התסכולים והאכזבות מן העבר שלא לומר הכעסים וההתעללות שכל אחד מהם ספג, זו לא התנהלות בריאה. והתנהלות שאינה בריאה תביא משבר בוודאות גדולה, זה רק שאלה של זמן ומינון, מתי זה יבוא וכמה חזק זה יהיה.

כל זה לפני שדיברנו על הקושי הראשוני והבסיסי שיש בזוגיות שניה, והוא. שזו זוגיות שבאה לאחר דינמיקה שלילית בה היו שותפים שני בני הזוג מהנישואין הקודמים. ודינמיקה שלילית שלא מטופלת תחזור על עצמה כמו תוכי זקן בזוגיות השניה. היא אמנם תלבש לעיתים זהות חדשה אבל זו תהיה אותה המעגליות השלילית, על אף שהיא תהיה צבועה בצבעים אחרים.

אבל חכו רק התחלנו, זוגיות שניה על הרוב תהיה רוויה ב'טריגרים' שיאתגרו את הזוגיות לאורך ולרוחב למעלה ולמטה יומיום שעה שעה. המרכיב המשמעותי שמאתגר זוגיות שניה, זה כמובן מאליו 'ילדים' מהנישואין הקודמים או מקודמי הקודמים. היתרון שיש למרכיב הזה, זה שהוא כאילו 'ידוע' וכאילו נלקח בחשבון. אבל רוב ככל הזוגות לא מבינים את המשמעויות המורכבות שיש בהתנהלות עם ילדי בן או בת הזוג לזוגיות הנוכחית ואת העוצמות שלה. או אפילו בהתנהלות עם הילדים של אותו בן הזוג מנישואים קודמים לעומת ההתנהלות שלו עצמו עם הילדים המשותפים או עם הילדים של בן הזוג או לעומת הזמן והאיכות שהוא משקיע בבת הזוג, כל אלה הופכים את שגרת היומיום למאתגרת וטרחנית. ורשימת הטריגרים הבאה ארוכה, מצב כלכלי שונה, לעיתים עם פער ניכר, מה שמביא ובצדק 'הסכמי ממון' שיש להם השלכה לא מבוטלת על התחושה הנפשית ועל האמון בין שני בני הזוג, נמשיך עם תשלומי מזונות שמכבידים לא רק כלכלית אלא גם אמוציונלית, נציין גם את אופן ההתנהלות עם בן הזוג או בת הזוג הקודמים בקשר לילדים, שיוצר לא מעט קשיים בקשר ועוד מורכבויות שונות ומשונות שבאים לפתחם של בני זוג בזוגיות שניה או שלישית.

גם אם רשימת הקשיים ופוטנציאל המשבר הבא שקיימת בנישואין שניים שתיארתי עד כאן לא ממש מוסיפה לכם חשק לסיבוב נוסף של נישואין. אל דאגה! אתם תתחתנו שוב. גם אם זה לא יהיה בקשר פורמלי כדת משה וישראל, זו עדיין זוגיות לכל דבר וענין וההשלכות הנפשיות שהיא גובה יהיו משמעותיים. איך אני יודע שתעשו את זה שוב? הסטטיסטיקה מוכיחה שזה מה שיקרה בוודאות גדולה.

אז אם כבר לטפס בהר של נישואין שניים כדי להגיע גבוה ככל שאפשר, ליהנות מאויר הפסגות, מהנוף מהאופק מהביטחון. עשו טובה לעצמכם. עשו זאת בחברת מדריך מנוסה שמכיר את תוואי ההר ומהמורותיו ובעזרת ד' תעפילו בחברתו בדרך ישרה יעילה מהירה ואפקטיבית. ובחרת בחיים!

מעונינים לקבל יעוץ ועזרה בתחום יעוץ טרום נישואין שניים ולאחר נישואין שניים

פנו אליי עוד היום ואחזור אליכם בהקדם