יעוץ זוגי לאחר משבר של בגידה

גזע.png

אם אירוע של בגידה אצל בני זוג שאינם שומרים תורה ומצוות, הוא אירוע שמטלטל ומסכן את יחידת הזוגיות באופן מיידי ודרמטי, הרי שאצל שני בני זוג שומרי תורה ומצוות אירוע של בגידה יקבל משנה תוקף בעוצמת הטילטול של היחידה הזוגית. מפני שמעבר לבגידה באימון שנכרת עם בן הזוג או בת הזוג, יש גם שבר ערכי ממדרגה ראשונה, כי סטטיסטית רוב אירועי הבגידה מתרחשים עם זרים האסורים בקירבה אינטימית בכל מובן שהוא באיסור חמור של התורה. כך שעצם ההכרה שבן או בת הזוג עברו באופן ממושך (על פי רוב קשר רומנטי מחוץ ליחידה הזוגית יימשך זמן מסוים עד שהוא יתגלה) על אחד האיסורים החמורים בתורה, זה מערער את הערכים הבסיסיים המשותפים שהיה לשני בני הזוג ובעצם מפרק את הביטחון הנפשי שהקשר הזוגי הציע עד לרגע הגילוי המרעיש, וכאשר הביטחון הנפשי מתפרק ללא הודעה מוקדמת, הביטוי של זה על מערכת האיזון הנפשי גבוה ומכאן הדרך קצרה לאי יציבות נפשית על כל המשתמע ולא מעט בני זוג פועלים במצבים כאלו מ'הבטן' ועלולים לגרום לעצמם סבל נוסף.

חשוב לומר שלמונח 'בגידה' יש פנים וצורות רבים, יש לא מעט של בני זוג שיצמידו את המונח 'בגידה' על שלל התנהגויות של בן או בת הזוג. אך כאן אני מתייחס במונח 'בגידה' לקשר רומנטי מחוץ ליחידת הזוגיות שהתהווה במחשכים ובסתר.

יהיו לא מעט בני זוג שהגילוי של הקשר הרומנטי של בן הזוג שלהם יהיה טריגר מיידי להפסקת הקשר. חשוב לציין שהפסקת הקשר יכולה להיות באופן פורמלי (דה יורו), או באופן מעשי (דה פאקטו) הגם והם ימשיכו באופן מעשי להתגורר בבית אחד.

אבל יהיו גם יהיו בני זוג בפרט בציבור הדתי והחרדי שלאחר גילוי של קשר רומנטי כלשהו מחוץ לקשר הנישואין, ינסו להמשיך את הקשר הזוגי 'כאילו' כרגיל תוך התפרצויות כעס ותסכול והאשמות הדדיות מעת לעת. אלה בני זוג שימיטו על עצמם ועל ילדיהם סבל מתמשך כעס וכאב ותחושות השפלה לאורך ימים, וזה יבוא לידי ביטוי גם בחולי פיזי. עבור בני זוג כאלה תהליך של יעוץ ושיקום הקשר הוא לא מותרות או איכות חיים אלא זה צורך חיוני הישרדותי נפשי ופיזי, להם ולילדיהם.

תהליך של שיקום קשר זוגי לאחר אירוע של בגידה, כולל אבחנה והבנה של הקשר הראשוני (טרום היווצרות הקשר עם צד שלישי) בין בני הזוג מבחינה רגשית בעיקר, באיזה שלב התפתח הקשר הנוסף ואיזה צורך נפשי הוא תיגמל, בדיקת המחויבות של בני הזוג הנוכחיים לקשר הזוגי ועל איזה בסיס המחויבות קיימת, עד כמה הדחף לקשר הנוסף הוא אימפולסיבי. ועל בסיס כל האינפורמציה הזו, ככל וישנה מחויבות ורצון בין שני בני הזוג, מתחילים לעבוד על שיקום הקשר או בנייתו מחדש באופן שיענה על הצרכים הנפשיים של שני בני הזוג ויהווה עבור כל אחד מהם בסיס לחוזק וביטחון נפשי ולא ההפך.

מעונינים לקבל יעוץ ועזרה בתחום יעוץ זוגי לאחר משבר של בגידה

פנו אליי עוד היום ואחזור אליכם בהקדם